2021-01-04
Fizinis ar juridinis asmuo ar juridinio asmens padalinys (t. y. ūkio subjektas), prieš pradėdamas eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti ūkinę veiklą, privalo LR aplinkos apsaugos įstatyme ir (ar) kituose įstatymuose nustatytais atvejais gauti taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą (toliau – TIPK leidimas), taršos leidimą ar kitą leidimą.
TIPK leidimą turi gauti ūkio subjektas, norintis eksploatuoti įrenginį, kuriame bus vykdoma Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių 1 priede nurodyta veikla.
Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklės, patvirtintos 2013 liepos 15 d. aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-528, nustato:
- įrenginių, kurių eksploatavimui privaloma turėti TIPK leidimą, sąrašą;
- paraiškos TIPK leidimui gauti ar pakeisti (toliau – TIPK paraiška) rengimo ir pateikimo aplinkos ministro įgaliotos institucijai – Aplinkos apsaugos agentūrai – reikalavimus;
- Aplinkos apsaugos agentūros atliekamo gautos TIPK paraiškos viešinimo, nagrinėjimo, derinimo, priėmimo tvarką;
- visuomenės dalyvavimo leidimų išdavimo procese tvarką;
- TIPK leidimo projekto rengimo, TIPK leidimo išdavimo reikalavimus;
- TIPK leidimo sąlygų peržiūrėjimo, tikslinimo, TIPK leidimo pakeitimo tvarką;
- ūkio subjektų pareigas eksploatuojant įrenginį (apima ir GPGB taikymą), įvykus incidentui ar avarijai, galutinai nutraukiant veiklą;
- TIPK leidimo galiojimo panaikinimo tvarką;
- informacijos teikimo kitai Europos Sąjungos valstybei narei, konsultavimosi su kita Europos Sąjungos valstybe nare, informavimo apie priimtą sprendimą išduoti TIPK leidimą tvarką, kitos Europos Sąjungos valstybės narės visuomenės informavimo tvarką,
Naujausias TIPK taisyklių pakeitimas įsigaliojo 2023-02-21
Taisyklės papildytos metodika, kuri TIPK leidimus turintiems kiaulių augintojams ir Aplinkos apsaugos agentūrai padės įvertinti, ar reikia leidimą keisti arba tikslinti, ir kada galima keisti kokybinę ir kiekybinę auginamų kiaulių sudėtį, nekeičiant ir netikslinant leidimo.
Pagal šią metodiką taip pat parengta skaičiuoklė, kurią galima rasti Aplinkos ministerijos interneto svetainėje, Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės rubrikos porubrikėje Skaičiuoklės.
Šiuo pakeitimu siekiama atsisakyti perteklinių leidimo keitimo procedūrų, kada keičiama kokybinė ir kiekybinė auginamų kiaulių sudėtis, tačiau nesikeičia jų santykinis dydis ir nedidėja į aplinką išmetamų teršalų kiekis.
Kiaulininkystės ūkiai, atsižvelgdami į rinkos poreikius, galės lanksčiau organizuoti savo veiklą, o aplinkosauginės institucijos – ir išduodančios leidimą, ir kontroliuojančios, turės patogų įrankį pasitikrinti, ar planuojamam veiklos pakeitimui privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir keisti leidimą.
Taip pat atsisakyta perteklinio reikalavimo TIPK leidimo sąlygose nurodyti informaciją apie tolesnį atliekų apdorojimą.
Taisyklėse atsirado reikalavimas, kad išdavus ar pakeitus leidimą ūkinei veiklai, kuriai atliktas poveikio aplinkai vertinimas, apie tai bus informuojami visi poveikio aplinkai vertinimo subjektai, dalyvavę priimant PAV sprendimą. Jei atliktas tarpvalstybinis poveikio aplinkai vertinimas – bus informuojama ir Aplinkos ministerija. Šis pakeitimas leidžia tinkamai įgyvendinti Poveikio aplinkai vertinimo direktyvos nuostatas.
Patikslintos ir kitos paraiškų rengimo, teikimo, derinimo, leidimų galiojimo panaikinimo nuostatos.
Taisyklių pakeitimai išplečia paraiškų TIPK leidimams gauti ar pakeisti teikimo Aplinkos apsaugos agentūrai galimybes, pagerina informacijos sklaidą tarp institucijų, dalyvaujančių priimant poveikio aplinkai vertinimo sprendimus.