2021-01-04
Fizinis ar juridinis asmuo ar juridinio asmens padalinys (t. y. ūkio subjektas), prieš pradėdamas eksploatuoti ūkinės veiklos objektą ir vykdyti ūkinę veiklą, privalo LR aplinkos apsaugos įstatyme ir (ar) kituose įstatymuose nustatytais atvejais gauti taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą, taršos leidimą ar kitą leidimą.
Taršos leidimą turi gauti ūkio subjektas, norintis eksploatuoti įrenginį, kuriame bus vykdoma Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių 1 priede nurodytus kriterijus atitinkanti veikla.
Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklės, patvirtintos 2014 kovo 6 d. aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-259, nustato:
- kriterijų, kuriuos atitinkančių įrenginių eksploatavimui privaloma turėti taršos leidimą, sąrašą;
- paraiškos taršos leidimui gauti ar pakeisti (toliau – paraiška) rengimo ir pateikimo aplinkos ministro įgaliotos institucijai – Aplinkos apsaugos agentūrai – reikalavimus;
- Aplinkos apsaugos agentūros atliekamo gautos paraiškos viešinimo, nagrinėjimo, derinimo, priėmimo tvarką;
- visuomenės dalyvavimo leidimų išdavimo procese tvarką;
- taršos leidimo projekto rengimo, taršos leidimo išdavimo reikalavimus;
- taršos leidimo sąlygų peržiūrėjimo, tikslinimo, taršos leidimo pakeitimo tvarką;
- ūkio subjektų pareigas eksploatuojant įrenginį;
- taršos leidimo galiojimo panaikinimo tvarką.
Naujausias Taršos leidimų išdavimo, pakeitimo ir galiojimo panaikinimo taisyklių pakeitimas įsigaliojo 2023-04-07 (2023 balandžio 4 d. aplinkos ministro įsakymas Nr. D1-96).